Get our toolbar! سیستم کنترل پایداری الکترونیک (Electronic Stability Control)

سیستم کنترل پایداری الکترونیک (Electronic Stability Control)

نویسنده : ali


سیستم کنترل پایداری الکترونیک (Electronic Stability Control)

سیستم کنترل پایداری الکترونیک (ESC)[ويدئو]

پس از معرفی سیستم کنترل کشش (TRC) توسط شرکت‎های "بی ام و" و "مرسدس بنز" برای اولین‎ بار در سال 1987، سیستم کنترل پایداری (Electronic Stability Control) که به فرمان‎پذیری اتومبیل کمک می‎کند، معرفی شد. در سال 1995، این سیستم برای اولین‎بار توسط شرکت "مرسدس بنز" بر روی مدل W-140 از سری S ارائه شد. پس از آن شرکت "بی ام و" نیز در همان سال، به نصب این سیستم روی برخی خودروها اقدام نمود.

سیستم کنترل پایداری الکترونیک (ESC)[ويدئو]  سیستم کنترل پایداری الکترونیک (ESC)[ويدئو]

سیستم کنترل پایداری، یک سیستم پیشرفته کامپیوتری در خودروست که از طریق تشخیص و کاهش هرزگردی چرخ‎ها، کنترل و پایداری اتومبیل را افزایش می‎دهد. وقتی‎که این سیستم، عدم فرمان‎پذیری مناسب را در خودرو تشخیص می‎دهد، به‎طور هوشمندانه، خودرو را با استفاده از ترمزها کنترل می‎کند. در این سیستم، ترمزها به‎صورت مجزا به چرخ‎ها اعمال می‎شوند. در برخی انواع پیشرفته‎تر، کنترل پایداری خودرو با کاهش موقت نیروی موتور نیز انجام می‎شود. البته باید توجه داشت که این سیستم تأثیری بر توانایی و عملکرد خودرو در پیچ ندارد و فقط کنترل پایداری اتومبیل سر پیچ‎های تند را کنترل می‎کند.

 

چگونگی عملکرد سیستم کنترل پایداری

سیستم کنترل پایداری الکترونیک (ESC)[ويدئو]

این سیستم به طور دائم جهت حرکت و فرمان‎پذیری خودرو را طی رانندگی کنترل می‎کند و همواره در حال مقایسه مسیر مقصد راننده با مسیر واقعی خودروست. وقتی که میزان قابل‎ملاحظه‎ای از عدم فرمان‎پذیری توسط سیستم کنترل پایداری تشخیص داده شود، این سیستم وارد عمل می‎شود. به‎طور مثال، هنگامی‎که در جاده‎های لغزنده و در پیچ‎های تند، خودرو مسیری غیر از مسیر مقصد را طی می‎کند، در این هنگام، جهت لغزش تخمین زده می‎شود و ترمزها به‎طور جداگانه به چرخی که در حال لغزش غیرعادی است، اعمال می‎شود. در نتیجه، لغزش اضافی خنثی می‎شود و اتومبیل به مسیر اصلی باز می‎گردد. علاوه بر ترمزها، این سیستم ممکن است برای کاهش سرعت و افزایش هرچه بیش‎تر کنترل پایداری خودرو، نیروی موتور را نیز به‎طور موقت کاهش دهد

 

دانلود فیلم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب ها: <-TagName->

دسته : <-PostCategory-> | بازدید ها : بار

Online User